Sivut

lauantai 12. syyskuuta 2020

Autoilun positiiviset, pelonvastaiset puolet

Nyt kun olen pureskellut autoiluun liittyviä pelkojani niin paljon, voin listata myös niitä autoiluuni liittyviä, positiivisia asioita. Autoilun positiivisen puolen vastakohta ei minulla ole negatiivinen, joka käsitteenä on laaja ja kattava. Minulla se on vain pelko.
  1. Kun ajan autolla yksin, olen voittanut omat odotukseni ja pelkoni. Olen tähän mennessä pelännyt ja välttänyt autolla ajamista 21 vuotta.

  2. Minä olen määritelyt elämäni suunnan, - ei pelkoni!

  3. En ole ainainen alisuoriutuja (ainakaan tässä asiassa).

  4. Olen täysin oikeutettu yhtä kevyesti käskeä hyppäämään esimerkiksi benji-hypyn, silittämään hämähäkkiä, taluttamaan hevosta, uimaan joen läpi, ruokkimaan käärmettä sylissään.. jokaiselle, joka tokaisee että "no helppoahan se (ajaminen) on", tai että  "eihän autolla ajamisessa ole mitään pelättävää". Pelon kohtaaminen ja varsinkaan selättäminen ei koskaan ole helppoa. On helppoa tokaista jonkin itselleen helpon asian olevan helppoa.

  5. Voin lähteä tyttöjen reissuille, ja tähän toivoisin vielä saavani ihan matkailuauton alleni.

  6. Voin toimittaa itse asiani, esim. postipaketit, eikä tarvitse pyytää mieheltäni.

  7. Voin toimia jalkapakettikuljettajana läheisilleni. Ei tarvitse jättää autoa sairaalan parkkitaloon seisomaan, vaikkapa kipsiä poistattaessaan.

  8. Voisin käydä mökillä ja maalla asuvan kaverin luona yksin.

  9. Voisimme muuttaa "maalle", paikallisliikenteellä ei ole enää merkitystä.

  10. Voin auttaa miestä työauton vaihdoissa, enää ei tarvita ulkopuolista toista kuskia.

  11. Meillä on todella vähän lasten kuskaamista, mutta voinpa auttaa siinäkin!

  12. Pääsen käsityömessuille "helposti"! Jos et ole ikinä käynyt messuilla toisella paikkakunnalla julkisilla, niin et tiedä mistä puhun. Omalla paikkakunnalla messuilla kuljetaan tietenkin julkisilla.

  13. Voin ostaa uudet kengät! Perusteluna se, että tarvitsen talviajokengät! Olen kokovartaloajaja, ja kengillä pitää tuntea auto. On itseasiassa melko vaikeaa löytää kunnolla pohjauritetut kengät, joissa on ohut pohja ja ne ovat vielä kriitikollekin mieleiset!

  14. Useinmiten koen tarvitsevani autokyytiä arkisin, varsinkin silloin, kun mieheni on töissä. Tämä on varmaan Murphyn laki. Kun alan ajaa autoa, en enää tarvitse kyytiä arkisin..

  15. Nautin ajamisesta, minua on aina kiinnostanut autot, autourheilu, autopelit.. Nautin siitä nyt autokoulussakin, vaikka olen siellä toistamiseen liikennepelon takia. Hassua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti