Sivut

torstai 6. elokuuta 2020

Autokoulun uusijan teoriat suoritettu!

Ei mun nuaruudessa, 21 vuotta sitten, kun viimeksi (!) ajokortin ajoin, ollu näin hianoja teoriaoppeja!
Mun nuaruudessa teoriaopit näytti tältä! Vuosi oli 1999 ja olin 18 vuotias. Ajoin B-kortin puhtaasti läpi ensimmäisellä kerralla, mutta en kyllä ymmärrä, että millä lihaksilla! Auto oli punainen vuoden -89 BMW. Oli hyvä ajaa, vaikka pakki olikin hassu, vaihdekeppi nahkoineen piti nostaa, ja siitä tuli mieleen esinahka. En tiedä tietääkö hyvää, mutta tämänkertaisen autokouluni auto on myös BMW.


Mielestäni autoiluun liittyvä ongelmani ei ole koskaan ollut autossa tai sen käsittelyssä, esimerkiksi manuaalivaihteiston kanssa, vaan muu liikenne. Vielä en osaa sanoa että onko kyseessä kuitenkin oma puuttellinen havainnointikyky, mutta ainakin pelkään muuta liikennettä. Että sattuu jotain, että satutan jotain (myös autoa), tai joku satuttaa jotain.

3 päivää omistama autoni on automaattivaihteinen, just in case.. Jää kepin vatkaamiselta aikaa muulle liikenteelle ja automaattia suositellaan vanhuksille. Joten olen ajantasalla jo etukäteen.

Ajokorttia minun ei tarvitse ajaa uudelleen, eli säästyn teoriakokeelta ja inssiltä, mutta puhun ajavani kortin uudelleen, koska olen autokoulussa, enkä voisi kuvitellakaan lähteväni ajamaan tästä ja nyt. Huomenna on ensimmäinen tai ensimmäiset (?) ajotunnit, pyysin hylättyä ravirataa tai lentokenttää, varmuuden vuoksi.

Tuntuu jotenkin oikealta selättää tämä elämäni suurin pelko alta pois, ennen kuin olen 40v. Deadlineä ei tarvita, mutta kyllä se helpotti toimeen tarttumisessa.

Elämä on jotenkin nyt todella ihanaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti